Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudební improvizace v reálném čase
Mareček, Daniel ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem počítačového systému schopného v reálném čase improvizovat hudbu do uživatelem hrané hry na hudební nástroj připojený přes MIDI rozhraní k počítači. Na základě mého návrhu je klíčová část systému generující hudbu postavena na výpočetním modelu - neuronové síti. Úspěšná implementace dovedla systém k nasazení do praxe hudební improvizace.
Rozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠ
Zemanová, Marie ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Autorský abstrakt Diplomová práce je zaměřena na rozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠ. Cílem je projít různá slohová období a na vybraných skladbách u pokročilých žáků prohlubovat kvalitu reprodukčních prostředků, rozvíjet základní principy interpretačního umění a dále kreativně zpracovat nácvik jednotlivých skladeb. Práce je zaměřena spíše prakticky a může se stát pomůckou houslovým pedagogům i vyspělejším žákům. Problematika houslové hry je tu nazírána z interpretačního úhlu pohledu. Učební proces je veden na cestě od představy k realizaci, přičemž technika je prostředkem pro realizaci představy a zároveň výsledná realizace je velmi ovlivněna technickou úrovní hry. Zabýváme se zde možnostmi, jak hudební představivost rozvíjet a podpořit úspěšné provedení výše uvedeného procesu. Ústředním tématem je rozvoj interpretace houslové hry a s tím úzce související teoretická i praktická problematika. Je zde stanoven model cvičebního postupu, přičemž na konkrétních příkladech vybraných skladeb z období baroka, klasicismu a romantismu je ukázáno, jakým způsobem je možné dané schéma aplikovat v praxi. Velká pozornost je dále věnována využití nonartificiální hudby a zejména improvizace při výuce houslové hry.
Generátor backing-tracku pro hudební improvizaci
Martišek, Petr ; Yaghob, Jakub (vedoucí práce) ; Pokorný, Jaroslav (oponent)
Pojem backing-track označuje jednoduchý hudební doprovod, který dává muzikantům možnost procvičovat své schopnosti hudební improvizace i bez živých spoluhráčů. Existující aplikace sloužící pro generování backing-tracků typicky nabízejí pouze omezený počet přednastavených doprovodů (byť některé s možností editace uživatelem). Tato práce diskutuje možnosti využití sofistikovanějších metod algoritmické kompozice pro generování backing-tracků a implementuje řešení využívající automatizované odvození bezkontextových gramatik z neanotovaných korpusů skladeb. Díky tomu je dosaženo velké rozmanitosti výsledných hudebních doprovodů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠ
Zemanová, Marie ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Autorský abstrakt Diplomová práce je zaměřena na rozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠ. Cílem je projít různá slohová období a na vybraných skladbách u pokročilých žáků prohlubovat kvalitu reprodukčních prostředků, rozvíjet základní principy interpretačního umění a dále kreativně zpracovat nácvik jednotlivých skladeb. Práce je zaměřena spíše prakticky a může se stát pomůckou houslovým pedagogům i vyspělejším žákům. Problematika houslové hry je tu nazírána z interpretačního úhlu pohledu. Učební proces je veden na cestě od představy k realizaci, přičemž technika je prostředkem pro realizaci představy a zároveň výsledná realizace je velmi ovlivněna technickou úrovní hry. Zabýváme se zde možnostmi, jak hudební představivost rozvíjet a podpořit úspěšné provedení výše uvedeného procesu. Ústředním tématem je rozvoj interpretace houslové hry a s tím úzce související teoretická i praktická problematika. Je zde stanoven model cvičebního postupu, přičemž na konkrétních příkladech vybraných skladeb z období baroka, klasicismu a romantismu je ukázáno, jakým způsobem je možné dané schéma aplikovat v praxi. Velká pozornost je dále věnována využití nonartificiální hudby a zejména improvizace při výuce houslové hry.
Hudební improvizace v reálném čase
Mareček, Daniel ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem počítačového systému schopného v reálném čase improvizovat hudbu do uživatelem hrané hry na hudební nástroj připojený přes MIDI rozhraní k počítači. Na základě mého návrhu je klíčová část systému generující hudbu postavena na výpočetním modelu - neuronové síti. Úspěšná implementace dovedla systém k nasazení do praxe hudební improvizace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.